Selasa, 20 Januari 2009

KAKAK PINDAH

AKAK PINDAH KE PT HAMID
28 DISEMBER 2008


















  • 2 hari sebelum tu along ada sms aku suruh datang kerana mereka nak pindah. Bermacam alasan yang aku beri dan akhir kata aku hanya jawab 'InsyaAllah'
  • Pada pagi tu akak sms aku nak pinjam rm 300 kerana dia dah kesempitan wang
  • Pada saat itu aku bersetuju dan dalam hati ini berkata "Akak, saya halalkan duit ini dan saya takkan tuntut".
  • Tak lama kemudian Along datang dan aku serahkan duit tu. Matanya merah, ternyata dia menangis. Aku masih mampu tersenyum. Masa sembang pun dia masih menangis lagi. Aku beri kata2 semangat agar dia tabah.
  • Akhirnya setelah lama x singgah dan begitu keras hati ini, aku telah tergerak untuk ke rumah kakak. Hati yang keras telah dileburkan dan dengan Izin dariNya. Aku datang ke rumah kakak sekitar jam 12 tengahari.
  • Suasanya di sana ternyata agak suram dan pilu. Aku pula cuba ceriakan sedikit suasana itu dan nampak berhasil.
  • Pada waktu itu semuanya sedih dan telah mengalir air mata sedangkan aku masih tenang dan rilik kerana dah lama berpisah.
  • Memang kebetulan aku amek cuti panjang dan sepanjang cuti tu aku habiskan masa kat rumah kakak.
  • Semua imaginasi aku telah jadi kenyataan.. Kemuncaknya pada malam tahun baru dimana pada hari terakhir cuti aku..
  • Aku dan akak pulang ke jorak dan kebetulan iwan ajak aku kuar dan aku terpaksa tinggalkan kakak. Aku salam dan cium tangannya dan dia pula mengusap rambut aku dan sentuh pipiku. Aku merasa amat terharu dan terus meninggalkannya tanpa berpaling lagi.
  • Dalam kereta akhirnya gugur jua air mata ini. Imaginasi aku salam dan cium tangannya jadi kenyataan dan aku amat tersentuh dengan kasih sayang darinya walaupn kami hanya adik beradik angkat
  • walaupun aku dah terlalu banyak kecikkan atinya dan terlalu lama meninggalkannya.

Tidak ada komentar: